top of page
  • Hur fungerar RUT-avadraget?
    RUT-avdraget gäller för tjänster utförda i eller i anslutning till din bostad. Detta inkluderar permanentbostad, fritidshus, samt andra bostäder du äger och använder regelbundet. Avdraget gäller endast privat personer samt för själva arbetskostnaden. Vi hanterar administrationen av RUT-avdraget direkt med Skatteverket, vilket innebär att du endast betalar hälften av det totala beloppet på din faktura. Efter att du har betalat ansöker vi om den resterande summan hos Skatteverket. Skulle din ansökan om RUT-avdrag nekas, faktureras den återstående delen med ett betalningsvillkor.
  • Vilka dagar och tider kan ni hjälpa mig?
    Vi finns tillgängliga för att hjälpa dig alla vardagar mellan 09.00 och 17.00. Tveka inte att ringa oss eller kontakta oss via våra supportkanaler, så återkommer vi så snart som möjligt!
  • Garantipolicy
    Vi erbjuder en 1 års garanti på alla våra datorbyggen och reparationer. Om det uppstår problem inom garantiperioden fixar vi det kostnadsfritt. Garantin täcker tex inte skador orsakade av felaktig hantering, normalt slitage eller om produkten modifierats på något sätt som inte är godkänt av tillverkaren då detta kan ogiltigförklara tillverksningsgarantin.
  • Hur lång tid behöver jag vänta innan jag får hjälp?
    Vi bokar upp dig inom 48 timmar, vanligtvis inom bara några få timmar. Våra tekniker kontaktar dig personligen och vi bestämmer en tid tillsammans för hembesöket.
  • Finns Techpilots där jag bor?
    Techpilots lokaler finns fysiskt i Borås men tar uppdrag inom Göteborgs närområde. Vi rekommenderar att du hör av dig till oss för att säkerställa att vi kan hjälpa just dig!
  • Hur sker betalningen?
    När besöket eller tjänsten du valt är utfört kommer vi skicka en faktura till dig via mailen. Detta är ett miljövänligare alternativ samt att du som kund slipper tråkiga administrations avgifter.
  • Vad händer om Techpilots inte kan lösa problemet?
    Vi försöker alltid att presenterar en lösning på ditt problem, men det kanske inte blir precis som du tänkt dig iallafall. Ibland kan det behövas ett mindre inköp, eller så kan din dator vara för gammal. Om vi inte kan lösa problemet på plats eller via fjärrsupport, ser vi till att du vet hur du ska gå vidare. Ingen vill betala för oändliga konsult timmar eller olösta tekniska problem. Därför erbjuder Techpilots 100% nöjdhets garanti.
  • Hur mycket kostar det för mig?
    Ett hembesök för privatpersoner kostar 479 kr per timme efter RUT-avdrag. Utan RUT-avdrag tillkommer ett tillägg på 50 procent enheter. Minsta debitering är en timme, och därefter betalar du 119,75 kr för varje påbörjad kvart efter RUT-avdrag.
  • Hur bokar jag en hemtekniker?
    Ring oss, maila oss eller skriv enkelt direkt i vår chat så hjälper vi dig att boka en tid.
  • Kostar besök extra på helgerna och kvällar?
    Nej, priset är detsamma oavsett vilken tid på dygnet du får hjälp.
  • Erbjuder ni teknisk support efter köpet?
    Ja, vi erbjuder teknisk support och hjälp med eventuella frågor eller problem som uppstår efter att du har köpt våra tjänster. Kontakta oss på info@techpilots.se och beskriv tydligt ditt ärende så hjälper vi dig så snabbt som möjligt!
  • Hur lång tid tar det vanligtvis att bygga en anpassad dator eller utföra en reparation?
    Tiden det tar beror på omfattningen av arbetet och tillgängligheten på eventuella reservdelar som kan behövas. Vi strävar alltid efter att utföra arbetet så snabbt och effektivt som möjligt utan att kompromissa med kvaliteten. Datorer 1-5 arbetsdagar beroende på storleken av datorbygget.
  • Kan jag hämta min dator personligen istället för att få den levererad?
    Ja, du kan välja att hämta din färdiga dator personligen på vår plats. Kontakta oss för att ordna en tid för avhämtning som passar dig bäst.
  • Vilka typer av problem kan ni hjälpa mig att lösa med min dator?
    Vi kan hjälpa till med att felsöka allt från mjukvaruproblem och virusinfektioner till hårdvaruproblem som defekta komponenter, överhettning och strömförsörjningsproblem med mera.
  • Vilka typer av datorer bygger ni?
    Vi specialiserar oss på att bygga skräddarsydda stationära datorer för både arbete, gaming, grafisk design, videoredigering, hemmakontoret samt servrar för verksamheter.
  • Kan jag uppgradera min nya dator i framtiden?
    Absolut! Vi väljer ut komponenter samt delar som är lätta att uppgradera och byta ut. Om du vill uppgradera din dator i framtiden, kontakta oss så hjälper vi dig att hitta rätt komponenter och genomför uppgraderingen åt dig.
  • Varför uppstår ca priser vid datorbyggen?
    Prisvariationer vid datorbyggen uppstår ofta på grund av fluktuationer i komponentpriser, som påverkas av tillgång, efterfrågan och produktionskapacitet. Du som kund betalar alltid det billigaste priset på delarna från de leverantörer som har delarna på lager för omgående leverans.
  • Vilka tjänster erbjuder ni inom reparationer?
    Vi erbjuder reparationer för bildskärmar för både PC och Mac samt uppgraderingar, byten av maskinvara. Vi arbetar ständigt med att försöka utöka vårt utbud av tjänster.
bottom of page